gencmanifesto kurulduğundan bu güne 33 ülke tarafından okuyucu bulmuştur. Aşağıda göreceğiniz sayacturka tarafından bu tesbitler yapılmıştır. Bu blogun hiçbir siyasi güç ile uzaktan yakından alakası yoktur. Tek amacı Türk Gencini daha iyi bir noktaya taşımaktır.

genmanifesto
genckalem92@gmail.com

desteklerinizi bekliyoruz

27 Mart 2010 Cumartesi

Bir genç nasıl olmalı?

‘’ Şıklar arasındaki aşk’’ adlı kitabımın hazırlık evresinde ve şimdiki zamanlarda gençler üzerinde yapılan araştırmalarla fazlaca ilgileniyorum. Bu konuyu asıl olarak hazırlıklarına başladığım ‘’ nereye gidiyor bu gençlik’’ adlı kitabımda detaylı olarak işleyeceğim ama bu yazıyı da yazmadan edemeyeceğim.

Maalesef gençliğimizi tanıyamıyorum. Bir genç olarak yaşıtlarımı tanıyamıyorum. Bu tabloyu aslında CafCaf mizah dergisi çok iyi işledi. 2007 yılında çıkan ikinci sayısının kapağını hatırlayanlar vardır.

M.Kemal, Ey Türk Gençliği dediğinde karşısında vatanı için canını vermeye hazırlanan gençler vardı. Ya şimdi?
M.Kemal, Çanakkale’ de gençlerle aynı safta savaşırken yine bu ülkenin gençlerine güvenmişti. Ya şimdi?

Çok merak ediyorum. Allah Korusun! Tabi ki de ama Çanakkale Savaşı şimdi olsaydı ne kadar genç koşardı?

Şunu üzülerek söylüyorum ki artık gençlerimize güvenemiyorum. Çünkü karşımızda adam akıllı bir gençlik yok.

Habertürk gazetesi geçenlerde yaptığı araştırmaya göre hala heceleyen Anadolu liseli öğrencilerinin olduğunu söyledi. Ondan önce Antalya’ da yapılan araştırmaya göre günümüz sanatçılarını tanımayan lise öğrencilerinin olduğunu tespit etti.

Peki bir genç nasıl olmalı?

M. Kemal’ in Gençliğe Hitabesi her eğitim görülen yerde vardı. Gençlerin kaçı okudu acaba?
Bakın N.Fazıl’ ın gençliğe hitabesini demiyorum. Genç Dergi’ yi okuyanlar zaten soyu tükenmiş numunelik adam akıllı gençler. Ben en azından M. Kemal’ in Gençliğe Hitabesini okuyun diyorum.

Anladık, Türk edebiyatıyla fazla haşır neşir değilsin ki kitap okumayı sevdirmek için şıklar arasındaki aşk ı yazsam da kaç kişi okudu?

Genç Dergi, ismiyle müsemma felsefesiyle ilk sayısından beri canla başla çalışıyor. Kaçımız alıp okuduk?

Ey Türk istikbalinin evladı! Kendine gel. Sen yedi cihana hükmetmiş ecdadının torunusun. Sen dünyayı titretmiş bir neslin evladısın. Kendine gel. Uyan artık bu cahil uykudan. Damarlarındaki asil kanın farkına var.

27,03,2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder