gencmanifesto kurulduğundan bu güne 33 ülke tarafından okuyucu bulmuştur. Aşağıda göreceğiniz sayacturka tarafından bu tesbitler yapılmıştır. Bu blogun hiçbir siyasi güç ile uzaktan yakından alakası yoktur. Tek amacı Türk Gencini daha iyi bir noktaya taşımaktır.

genmanifesto
genckalem92@gmail.com

desteklerinizi bekliyoruz

17 Mart 2010 Çarşamba

Utanç Manzaraları

Bugün her zamanki gibi güne test çözmek yerine gazete okuyarak başladım. Test çözmeden önce gündemi takip etmek daha iyi geliyor bana. Nedense çözemedim.

Öğrenim gördüğüm sınıf, Türkiye’ nin pek de görmeye alışık olmadığı öğrencilerle doludur. Çünkü sınıf arkadaşlarım ve ben sürekli düşünce alış verişinde bulunuruz ve bu durum pek de alışık olunmayan durumdur. Çoğu okulları araştırın. Ben içerisindeyim. Sistemin içerisindeyim.Size şunu söyleyeyim: Durum hakikaten de utanç manzarası.

Neden mi?
Çoğu öğrenci tabir yerindeyse boş geliyor boş gidiyor. Zamanında Antalya’ da lise öğrencilerine yapılan bir anket vardı hatırlarsınız. Bir yazımda hangisiydi unuttum bu ankete yer vermiştim. Gençliğinizi görün diye ama son yapılan bir ankete göre kimsenin umurunda olmadığını anladım. Habertürk gazetesi yaptığı çalışmaya göre hala heceleyen lise öğrencileri olduğunu hem de günümüzün en prestijli okullarında olduğunu geçen gün haber yaptı. Hakikaten de utanç manzarası.

Geçen gün AB den açıkça bizi neden almadıkları söylediler. Çünkü bizim nüfusumuzdan korkuyorlar. Bizim nüfusumuzun da çoğunluğu gençler oluşturduğuna göre bu utanç manzarası ne zaman düzelecek?

Yazıya başladığım yere dönelim. Sınıfımdan bahsediyordum. Bizim sınıfa bir çok gazete gelir. Arkadaşlar sağ olsun alırlar. Sabah, Taraf, Milliyet, Zaman, Yeniçağ, Posta, Habertürk, Fanatik. Bu gazeteleri ekleriyle düşünürseniz. Oldukça gazete oluyor. Bugün gazeteleri bırakıp eklere başlarken bir utanç manzarası ile daha karşılaştım.

Sabah’ ın ve Milliyet’ in Kitap ekleri aynı gün yani çarşambaları çıkıyor. Bu ekleri okuyordum. Normal de Türkiye de yaşıyoruz değil mi? Kitap ekinde de Türkçe kitapların tanıtımını beklersiniz değil mi? Yok arkadaş, yok. Kitap eklerinde bile Türkçe vurgusu yok.
Üç beş tane Türkçe kitap reklamı, tanıtımı var ise yabancı kitaplar onlardan kat kat daha fazla. Arkadaş ne oluyor bu ülkeye?

Eğer İngilizce bir şeyler istesem giderim o dilin ana dil olduğu bir yere ama burası Türkiye. Türkçe burada ana dil. O yüzden Türkçe ön plana çıkarılması gerekiyor ama gelin görün ki İngilizce ön plana çıkarılıyor.

Geçen günkü yazıma İngilizce artık evrensel bir dil oldu ama diye yorumlar geldi. İngilizce evrensel dil olmadı, olduruldu. Hakimiyet kimdeyse onun sözü geçiyor bunun farkında değil misiniz?

Zamanında 3 kıtaya hakim olan Osmanlı sayesinde Türkçe ön plandaydı. Daha çok Osmanlıca ama Osmanlıcada Türkçe’ nin Arap harfleriyle yazılmış hali olduğundan Türkçe vurgusu vardı yine de.

Ne zaman İngiltere ön plan çıktı. İngilizce de ön plan çıktı ve İngilizler İngilizceyi zorunlu kıldılar. Sömürü topraklarına İngilizce yi zorunlu kıldılar. Osmanlı hakim olduğu topraklara öyle bir şey yaptı mı? Koskoca bir Hayır.

Geçen gün konuşuyorduk yine. İngilizce neden evrensel dil diye. Verilen cevap da bir hayli ilginçti. İngilizce, Dünya da en fazla konuşulan dil de ondan.

Ee arkadaş. Dünya nın en fazla konuşulan dili demişsinde. Senin dediğin o yerler zamanında İngiliz sömürüsüydü. Şimdi de Amerikan Emperyalizmi hakim tüm dünya da. Olaya böyle bakın. İngilizce evrensel dil olmadı, olduruldu ve oturup başta Türkçemizin yok olmasını izlemek başlı başına bir utanç manzarası.

17,03,2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder