gencmanifesto kurulduğundan bu güne 33 ülke tarafından okuyucu bulmuştur. Aşağıda göreceğiniz sayacturka tarafından bu tesbitler yapılmıştır. Bu blogun hiçbir siyasi güç ile uzaktan yakından alakası yoktur. Tek amacı Türk Gencini daha iyi bir noktaya taşımaktır.

genmanifesto
genckalem92@gmail.com

desteklerinizi bekliyoruz

20 Mayıs 2009 Çarşamba

Nereye gidiyor bu gençlik 2

Yaşımın genç olmasından dolayı hayatım gençlerin arasında geçiyor. Hayliyle gençlerin nabzını kolaylıkla yokluyorum, gündemi beraber yorumluyoruz. – Tabi ki de bilgi sahibi olanlarla – Bazen o kadar keyif alıyorum ki, üstatlarımızla konuşurken böyle bir haz alamıyorum.

Lakin öyle enteresan durumlarla da karşılaşıyorum ki hayretler içerisinde kalıyorum. Bir vakte kadar ‘’ Güzel ve Dahi’’ adından bir yarışma programı vardı. Üç beş tane güzel kız ile başarılı erkekleri yarıştırıyorlardı. Arada bir seyrettiğim bu yarışmadaki olayları hep show amaçlı zannederdim. Çünkü çok basit sorulara cevap veremediklerini görünce sinirden televizyonu kapatırdım. Sonra da program kapatıldı etkisi epey sürdü ama ‘’ bu kadar da olunmaz canım ‘’ tartışmalarını hatırlar gibiyim. Program unutuldu da ‘’ bizim seviyemiz bu kadar da mı düşükmüş?’’ sorusu hale aklımdaydı. Lakin geçen günkü ders esnasında bir kız arkadaşımızın: ‘’ Hocam, İsmet İnönü kim? ‘’ sorusuyla cevabımı almıştım. Bu kadar da düşükmüş. İçimden: ‘’ Yok artık! ‘’ derken aynı zamanda ‘’ Allah’ tan Atatürk’ ün fotoğrafı her sınıfta var. Ya olmasaydı? ‘’ sorusunu geçiyordum ve halen de endişelerim sürüyor.

Endişelerimi arttıran bir etken daha vereyim size o da Tübitak’ ın son olarak yaptığı anket. Antalya’ da, Tübitak için dört lisede 289 öğrenciyle yapılan bir araştırma ilginç sonuçlar ortaya çıkardı. Buna göre; İstiklal Marşı’ mızın yazarı Mehmet Akif Ersoy’ u erkek ve kız öğrencilerin yarısından fazlası tanımadı. Küba devrimcisi Che Guevara, Sultan Vahdettin ve Karl Marx ‘ tan daha çok tanınırken, ‘’ 50 Cent’’ adlı popüler olan ABD’ li rap müzik sanatçısı Curtis James Jackson tanınırlıkta ünlü piyanist Fahir Atakoğlu, Ayhan Işık, Müşfik Kenter, Ayşe Kulin ve Nobelli yazarımız Orhan Pamuk’un toplamını geçti. Daha da ilginci Türkiye’ nin yakın siyasetenine damgasını – darbesini – vuran Kenan Evren’ i ise erkeklerin yüzde 69’ u, kızların ise yüzde 88’i tanımadı. 1980 darbesinden on – on bir yıl sonra doğan ve bugün lise eğitimi alan öğrencilerin yarısından fazlasının Kenan Evren’ i fotoğrafından tanımaması, anketörleri en çok şaşırtan durum oldu. Hakkında açılan dava 2010’ a kadar da yürürlüğe girmez ise de zaman aşımı sayesinde hiç de hatırlanacağını sanmıyorum.

‘’ Küreselleşme, ortaöğretim gençliğini kendi kültüründen uzaklaştırarak toplumsal kimliğine yabancılaştırmaktadır.’’ Hipoteziyle ortaya atılan araştırmada, kendi sanatçılarımızı tanımadığımız ortaya çıktı. Araştırmanının Antalya’ da yapılmasından dolayı Antalya merkeze yetmiş kilometre uzaklıktaki Side’ de bulunan Apollon Tapınağı soruldu. Ama maalesef bilemedikleri ortaya çıktı. Ama İtalya’ nın simgesi olan Pizza Kulesi erkeklerin yüzde 61’i , kızların ise yüzde 45’ i tarafından bilindi. Fahri Atakoğlu’ nu kimse tanımazken ‘’ 50 Cent’’ ‘ i erkeklerin yüzde 92’ si , kızların ise 82’ si bildi. Ayhan Işık erkeklerin yüzde 22’ si , kızların ise 27’ si tarafından bilinirken, Angelina Jolie’ i ankete katılan her yüz kişiden sekseni bildi.

İçimden ‘’ Türk Genç’ liği bu mu? ‘’ diye geçirirken. Bir kez daha o soru aklıma geldi: ‘’ Ya Atatürk’ ün fotoğrafı her yer de olmasaydı? ’’ Ve bir kez daha Nereye gidiyor bu gençlik ??

18,04,2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder