gencmanifesto kurulduğundan bu güne 33 ülke tarafından okuyucu bulmuştur. Aşağıda göreceğiniz sayacturka tarafından bu tesbitler yapılmıştır. Bu blogun hiçbir siyasi güç ile uzaktan yakından alakası yoktur. Tek amacı Türk Gencini daha iyi bir noktaya taşımaktır.

genmanifesto
genckalem92@gmail.com

desteklerinizi bekliyoruz

19 Mayıs 2009 Salı

Yeni otorite yolları

Geçenlerde Ruessean’ ın küçük bir defterde karalanmış şekilde yazılı duran şu sözüne rastladım: ‘’ Yaşamak yalnızca soluk almak değil çalışmaktır.’’ Sözü okuyunca bir an için duraksadım. Acaba hangi konuyu kastediyor diye. Sonra okuldaki hocalarım aklıma geldi. ‘’ Hiç çalışmıyorsunuz çocuklar!!’’ diyen o korkunç ses tonunu nasıl aklımdan çıkarabilirim ki. Lakin şöyle bir durum var üstatta mı derslerimize çalışmamızı istiyordu. Hiç sanmıyorum biri hayatı anlayıp yorumlamaya çalışan bir üstadımız diğeri ise – genellikle – ona verilen emirleri yerine getiren biri.

Herkesin hayatını mahveden ve kurtaran hocalar vardır. Hayat kurtaran hocaları anlatmaya kelimeler bulamayız. O yüzden onları bir ara anlatayım, o kadar kağıt bulabilirsek tabi.
Şimdi gelelim o zalim kızılcıklı sopaya. Büyüklerimin korkulu rüyaları… Hep hatırlarım büyüklerimin konuşmalarından. Hocalar hep kendi fikirlerini dayattırmak, otorite kurmak için bir yol bulmuştur. Dayak, sopa, cetvel sırasıyla gider bu döngü. Günümüze baktığımızda ise otorite kurma şekilleri giderek değişti, kaba kuvvet ortadan kalktı. Hocalarımızın kendi fikirlerini dayattırmak için yeni yollar aradılar. Buldular da…

Benim tabirimle beş ya da dört bacaklı kan emici sorular. Gençlerin hayatlarını emerek onları saatlerce esir alan sorular, hocaların yeni silahları.

Birkaç örnekle hocaların bu silahları nasıl kullanarak öğrencilerin beyinlerini nasıl yıkamaya çalıştıklarını göstereyim.
Cumhuriyet Gazetesi’nden Mehmet Pişkin’ in haberinden
Rekabet Kurumu Anadolu Lisesi'nde öğretmenlerin sınavlarda dini içerikli sorular sorduğu ortaya çıktı. Okulun kimya öğretmenlerinden Kılıçarslan' ın 10'uncu sınıflara yaptığı sınavda sorduğu soru tartışma yarattı:

X şahsı hayatı boyunca 3.10 üzeri 22 tane iyilik ve 4.10 üzeri -2 mol kötülük yapıyor. Hesap günü mizanda iyilik ve kötülükleri tartılıyor. İyilikleri ağır gelirse cennete, kötülükleri ağır gelirse cehenneme, tam nötrleşme olursa Araf'a (hayvanların ve delilerin barınacağı yere) gidecek. Bu şahsın hesabı görülünce durumu ne olacak. İşlem yaparak sonucu bulunuz (N: 6.10 üzeri 23).

Eğitim-Sen Diyarbakır Şube Sekreteri Yıldırım Arslan, uygulamalara tepki gösterdi. Uygulamaların iktidar gücüne dayandığını vurgulayan Arslan, ‘’Fazla söze gerek yok. Niyet ortada. Benzerlerini AKP iktidarı döneminde birçok kez yaşadık. Milli Eğitim Bakanı gibi kişiliklerin eğitim ve öğretim sistemlerinin başındayken eğitimin çağdaş bir norma kavuşması gibi bir durum söz konusu değil’’ dedi.

Şimdi ise Adana’ dan bir örnek
5. sınıf öğrencilerinin katıldığı sınavda Sosyal Bilgiler bölümünde yer alan 21. soru ile evrenin var oluşu konusunda öğrenciler sınanıyor.
Soruda, kesin iki yargıda bulunuluyor. Ardından da 4 seçenekten hangisinin bu yargılar çerçevesinde doğru olduğu soruluyor.

DPYB sınavında sorulan soru;
Soru: "Evrendeki düzen hiçbir şeyin rastlantı sonucu ortaya çıkmadığını göstermektedir. Evrendeki varlıkların kendi kendilerini var etme güçleri yoktur."
Bu bilgilerin ikisini de iyi değerlendiren kimse aşağıdakilerden hangisine ulaşır?
A) Varlıklardaki düzen onların kendilerini var ettiklerini gösterir.
B) Evrenin varlığının bir başlangıcı yoktur.
C) Evrendeki varlıklar rastlantı sonucu ortaya çıkmıştır.
D) Evren bir yaratıcı tarafından planlı bir biçimde yaratılmıştır.
Eğitim-Sen Adana Şube Başkanı Güven Boğa, soruyla öğrencilere siyasi amaçlarla bilim ve laiklikten uzak görüşler dayatıldığı görüşünde:
Biz çocuklarımızın bilimsellikten uzak çağı kucaklamayan soru tipleriyle geleceğe hazırlanabileceğini düşünmüyoruz. Bu sınava girenler yoksul çocuklar. Yoksul çocuklarımız üzerinden siyaset yapanlar ellerini çeksinler."
Evrim teorisi son olarak TÜBİTAK tarafından hazırlanan Bilim ve Teknik dergisiyle gündeme gelmişti. Derginin mart sayısı, 15 sayfalık "Darwin ve Evrim Teorisi" konulu içerik nedeniyle son anda değiştirilmişti. Derginin Yayın Yönetmeni Dr. Çiğdem Atakuman da görevden alınmıştı.
Bu arada kaç senedir Milli Eğitim Bakanı olan Hüseyin Çelik yerine, Nimet Çubukçu getirildi. Bakalım değişiklik olacak mı?
04,05,2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder