gencmanifesto kurulduğundan bu güne 33 ülke tarafından okuyucu bulmuştur. Aşağıda göreceğiniz sayacturka tarafından bu tesbitler yapılmıştır. Bu blogun hiçbir siyasi güç ile uzaktan yakından alakası yoktur. Tek amacı Türk Gencini daha iyi bir noktaya taşımaktır.

genmanifesto
genckalem92@gmail.com

desteklerinizi bekliyoruz

20 Mayıs 2009 Çarşamba

Nereye gidiyor bu gençlik

Şu zaman diliminde hangi televizyon kanalını açsam, hangi gazeteyi elime alsam konu hep aynı ‘’ Seçim’’ Mağlım 29 martta yerel seçimler var. Sağır sultan bile duymuştur artık.

Yine bu seçim programlarından birini takip ederken bir program dikkatimi çekti. NTV muhabiri bir belediye otobüsüne biniyor ve yolcuların seçimle ilgili fikirlerini soruyor. Bir bakıma gayet güzel program ama bazı hataları dışında.

Bu hatası ise Bostancı – Üsküdar arasında sefer düzenleyen iki numaralı otobüste geçen bir diyalogu sansürsüz yayınlamasıydı. Özgürlükçü bir birey olarak tabi ki de saçma sapan sansürlere karşıyım ama bu gencin densizce dile getirdikleri de sansüre uğramayacak cinsten değil.

12.00 ile 13.00 arasında yayınlanan programda muhabir gence fikirlerini soruyor ve aldığı cevap aynen şöyle: ‘’ Çarşaflıya rozet taktı benim için CHP bitti, benim tek partim Osman Pamukoğlu’ nun partisidir. Ben darbe taraftarıyım, bir çok şeyin resetlenmesi lazım, darbeyle bir çok kişiye gözdağı verilmesi lazım.’’

İçinizden belki bazılar hak verdi, bazılarınızda yok artık bu kadarda değil dedi. Ancak beni bir üniversite öğrencisinin bu denli sözleri çok üzdü. Öncelikle gencin Türkçesi dikkat çekti. ‘’ Resetlenmesi ’’ kelimesini hangi sözlükten alarak kullandı merak ediyorum. Ayrıca gencin siyasi görüşünün cumhuriyetçi olmaya çalıştığı da dikkatimi çekti ve ona sormak isterdim darbenin cumhuriyetteki yerini…

Gencimiz bir üniversite öğrencisi olduğuna göre, yirmili yaşlarda olduğunu varsayalım. Bu genç 80 darbesinde ya daha doğmadı ya da yeni doğmuş olabilir. Fakat en azından darbenin etkilerini yaşamıştır. Hiç olmadı 28 şubatı görmüştür. Böyle bir gencin darbe istemesi ne denli doğrudur merak ediyorum. Ve gence benim değil yıllar önce verilen bir cevabı yineliyorum:

İstiklâl ve cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şeraitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hiyanet içinde bulunabilirler.
Hatta bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasî emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir. Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi, vazifen; Türk istiklâl ve cumhuriyetini kurtarmaktır!
Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda, mevcuttur!
K. ATATÜRK 20 Ekim 1927.
Umarım o genç ve gençler cevabını almıştır. Bu arada NTV ‘ nin bu görüntülerden dolayı özür dilediğini unutmayalım. Zaten önemli olan görüntüler değil gencin sözleriydi. Umarım o gençte bir şeylerin farkına varır ve cehaletini yenmeye çalışır.
20.03.2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder